Penaja Kami

PENGUMUMAN

Tuesday, March 13, 2012

I-City Shah Alam

I –City terletak di seksyen 8, Shah Alam merupakan sebuah taman tema yang menarik untuk kita kunjungi khususnya untuk membawa keluarga bercuti sempena musim cuti sekolah dan cuti umum. Terletak di tempat yang strategi di Seksyen 8, di mana berhampiran dengan Pusat Bandaraya Kuala Lumpur yang cuma 40 km sahaja. Kawasan yang terkenal dengan berjuta-juta lampu LED yang mencerah lagi pemandangan malam di I-City yang pastinya mengamit pengunjung yang hadir ke sini.

Terdapat pelbagai kemudahan di Taman Tema ini, antaranya ialah kemudahan bank, kemudahan pejabat pos, kemudahan tempat letak kereta dan sebagainya yang pasti memberi kepuasan kepada mereka yang datang ke I-City Shah Alam. Bagi mereka yang ingin merasai kesejukan seperti berada negara yang mempunyai salji tebal, di I-City

Manakala, Taman tema Snowalk di I-City, Shah Alam telah pun dirasmikan pembukaannya pada Hari Krimas tahun lepas (25 Disember 2010). Ianya merupakan Taman Tema salji terbesar di Malaysia dan bernilai RM20 juta.


Antara tarikan utama bagi pengunjung Snow Walk ialah iglu, istana, kapal dan jambatan gantung yang diperbuat daripada salji dan diserikan dengan cahaya lampu berwarna-warni. Terdapat juga pelbagai permainan musim salji yang disediakan di Snow Walk iaitu gelanggang luncur ais, keretapi, gelongsor salji dan beberapa permainan kanak-kanak.


Tiket untuk masuk ke taman tema Snow Walk adalah sebanyak RM25 bagi orang dewasa dan RM20 bagi kanak-kanak. Bayaran yang dikenakan itu termasuk dengan baju sejuk. Kasut pula boleh disewa dengan bayaran sebanyak RM10. Snow Walk dibuka pada jam 10 pagi hingga 1 pagi untuk hari Isnin Hingga Jumaat, manakala pada jam 10 pagi hingga 2 pagi pada hari Sabtu, Ahad dan cuti umum. Taman tema ini sesuai untuk dikunjungi oleh semua golongan umur dan keluarga.

No comments:

Post a Comment